Året som gått - part une

Här kommer första delen, Januari till Juni!

JANUARI


Eftersom vi fick ganska mycket snö förra vintern också, så brukade vi passa på att åka skridskor på sjön. Denna dag var det jag & johan, johan & jennie samt annica som susade fram över snötäckena! Grillning vid kampaängen fick avsluta dagen. Vi kollade även på ett hus i Gemla denna månad, jag gick på några loppisar och gjorde fina fynd, och det bakades även en hel del.


FEBRUARI


En av våra turer till Singoallas grotta strax söder om Lammhult. Uppe på berget hittade vi dessutom massor av "älghålor" i snön, där älgarna legat och myst! Den här månaden blev vi också medvetna om stundande graviditet. Den 12e för att vara exakt. Precis efter att mamma varit här och hälsat på gjorde jag testet, och "plussade"! Jag pratade även i radio - Västergatan i P4 - om färger och tapettrender, samt gjorde klar största delen av striddes.se, med min egen del som ni kan titta på här.


MARS


Nu är vi redan inne i vecka 8 (både som gravid och enligt kalendern) och jag och elin far till Isaberg och åker skidor. Strålande sol, varm choklad, ömma fötter och en del offpist får sammanfatta dagen!

Vi åkte upp till Piteå och var där ca en vecka. Där var det ännu mer snö än här hemma! Förutom att det alltid är helt underbart att åka hem, så lyckades vi ha otur med nästan allt denna vecka. Här ser du vad jag menar! I mars var vi och tittade på ännu ett hus, denna gång i Rottne, som vi både hann lägga bud på och dra oss ur. I efterhand känner jag att vi gjorde väldigt rätt! Gick även ut på bloggen och berättade den stora nyheten om att vi skulle ha barn.


APRIL


Jennie fyllde 28 och bjöd på en mastodontbrunch. Syrran fyllde 26 och Elin fyllde även hon år och styrde upp till fest. Jag fick dock hålla mig till alkoholfri öl och köra hem! Jag, barro och saran upptäckte det nya caféet i Gemla Station, där dom har jättebilligt och gott fika. Vi tittade på ännu ett hus, denna gång i Moheda, och det blev inte affär den här gången heller! Har för mig att april var en riktig tröttmånad för mig också. Sov nog halva kvällarna i soffan har jag för mig :)


MAJ


Vi fick äntligen gå på ultraljud och se vår lilla kotte. 14:e oktober blev det beräknade datumet för förlossningen.

Fler födelsedagsfester! I maj firade vi Barro på hennes 26års-dag, Mikis som också blev 26, samt Alfons som fyllde 35. Maj var även månaden som vår dator gick sönder, vilket resulterade ännu en "investering". Till den nya datorn behövde vi såklart en ny TV, så vi kunde ha allt i vardagsrummet. Jag insåg även att jag hade gått upp 15 kilo på ca tre år. 2007 vägde jag 46 kg och i maj 61. Allt tack vare graviditeten ;)


JUNI



Johans lillebror tog studenten och firades av hela släkten hemma i Moheda. Examensdagen fick dock firas i hällande regn och cirka 10 grader. Veckan innan hade vi haft underbart väder med strålande sol och 25 grader varmt. Lyckades också hitta och slå till på en superfin vagn till lillan i juni. Det är en Emmaljunga City Cross, som vi är mycket nöjda med än så länge!

Midsommarafton spenderade vi i Falkenberg tillsammans med våra kära vänner Elin&Emil, Mikis&Christofer samt Niclas&Angelica. Förmodligen tack vare att jag och Angelica var gravida, blev det den lugnaste midsommaren på måånga år! Jag, Mikis & Lina drog även denna månad till Kalmar för att shoppa och hälsa på Camilla som jobbar på Cubus. Blev inte jättemycket shoppat för min del. Hittade mest barnkläder och kanske ett och annat linne! I juni hann jag även med en tripp till Öland för att se Johan spela match. Åkte dit efter jobbet en lördag och så stannade vi några timmar med hans föräldrar på en camping. Grillade och åt gott innan vi åkte hem igen :) Jag gick även in i vecka 25, och nu syntes magen ordentligt tycker jag!


Återkommer med del två av mitt år, alldeles snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0