en väldans massa av allt

Nu är vi hemma igen! Efter en fantastisk vecka bland snö och familj är vi tillbaks till våren! Vi har hunnit me en massa saker och en jäkla massa otur också för den delen.. Även om vi har haft det super, så känns det verkligen som om gudarna varit emot att vi skulle fara just den här veckan..

Här kommer en liten sammanfattning om vad jag menar:

- Bokade resan tidigt för att få billiga biljetter, men när jag väl skulle slå till vare bara min som var "billig".
- När jag skulle be om ledighet, var det den sämsta veckan EVER att få ledigt på, eftersom att Thomas hade semester den veckan också + att jag tydligen hade bytt en dag med cissi utan att komma ihåg det.
- Vi fick även veta att pappa skulle va i Thailand v.11-13, varav vi inte skulle hinna träffas alls.
- Syrran skulle vara på scrapbookingmässa hela helgen v.12
- Brorsans fru skulle till kanarieholmarna med jobbet och komma hem på fredan.
- Jag får munsåret Allan några dagar in på vår vistelse och börjar känna mig krasslig i hals & huvud.
- Får också en annan inte så angenäm infektion, orsakat av graviditeten, som dock ska vara väldigt vanligt.
- Biter för långt på en nagel och blir infekterad även där. Sväller upp och gör ont som fan!
- Jag har aldrig känt mig såhär fet och ful som jag gör just nu, vilket gör att jag skrattar & gråter om vartannat.
- När vi landar i växjö får vi veta att ena väskan står kvar i skellefteå.
- Skyways säger att den förmodligen kommer med första planet idag och att den då blir utkörd, men ringer sedermera idag och meddelar att den kommer ikväll och att vi får hämta den själv. Vi har ju bara "klick-biljett".
- Bilen startar inte heller. Skulle hämta katten i moheda igår kväll, men det gick som ni förstår inte.
- Går inte heller att lägga batteriet på laddning, eftersom vår cp-granne inte lämnat tillbaks laddarn än, och inte öppnar när vi ringer på.
- Glömmer såklart köpa palt när vi ska åka, vilket jag kommer på imorse.
- Öppnar vår post och ser skattekuvertet med glad min, men får ynka 863kr tillbaks.. WTF?

I rest my case.. såhär fortsätter det! Helt sjukt hur mycket otur man kan ha under en viss period. Nu känns det bara som att jag kan skratta åt eländet, och hoppas att inte bilen blir påbackad eller cykeln stulen! Förhoppningsvis har vår beskärda del av oflyt avverkats med råge denna vecka, vilket gör kommande veckor till en ren njutning! Trots allt detta så är jag faktiskt lyckligare än nånsin :)

(Förutom att jag fortfarande känner mig krasslig och tänker återgå till soffläge då.)

Återkommer iaf med lite bilder senare! Kram mina vänner ♥

Kommentarer
Postat av: carro

äru säker på att du inte glömt något på din lista, den känns ganska kort. Ehhh...skojar! herrejisses, sicken osis. MEN - hellre att du får tillbaka på skatten än får restskatt, yes? :) puss

2010-03-30 @ 18:44:38
URL: http://g0ldfish.blogg.se/
Postat av: z

hehe, jo men det är ju bara positivt.. dom andra sakerna va ju skit :) Jo hade ja fått restskatt hade ja fan mördat nån! Puss

2010-03-31 @ 09:04:36
URL: http://coolazandra.blogg.se/
Postat av: Mickan

Men Zandra, vad är det jag läser?! Gud vad roligt att ni ska få en liten, stort grattis till er!! Hur gick det till tänkte jag skriva men du kan bespara mig de detaljerna... ;) När är h*n beräknad till? Hoppas ni mår bra alla tre i alla fall! Och du, du må ha haft otur en tid nu, minst sagt, men snart har du en liten familj och då kommer allt det vara som bortglömt! =) Kramar!

2010-04-08 @ 22:27:28
URL: http://miickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0