året som gått - part deux

Fortsättningen på årskrönikan: Juli till December! Första delen finns här...


JULI


Grabbarna passade på att spela fotboll när många var hemma i byn. Jag satt på läktarplats med en allt större mage och stektes i gassande sol. Juli var nog varmaste månaden på år och dar. Detta föranledde köp av ny bil, eftersom vår Audi bland annat saknade aircondition.

Här är vi i Malmö och har precis sagt Ja till en skinande röd SAAB 9-3 :)


AUGUSTI


Fick semester den 31:a juli. Väskorna stog redan packade så vi kunde åka på semester på en gång. 18 timmar senare hade tåget tagit oss till Piteå, där vi stannade ungefär en vecka! Denna gång hade vi mer flyt och tillochmed bra väder. Vi badade, åt glass, hälsade på kompisar och såklart en massa andra saker! Denna månad blev förresten min cykel stulen -och återfunnen. Var inne i ett väldigt förvirrat tillstånd under augusti, vilket gjorde att cykeln försvann, men tur som man har så hittade vi den två veckor senare. På min födelsedag dessutom :)


SEPTEMBER


Jag fick ett ryck och tog tag i vårt extrarum som vi knappt hade använt sen vi flyttade hit. Rummet inredde vi med tanke på vår kommande lilla kotte såklart. Blev väldigt nöjd med rummet, som egentligen bebos till största delen av vår katt. Lilli får väl kräva sin plats när hon blir lite större istället!

September var också den månad när sommaren blev till höst, och slutet på graviditeten närmade sig med stormsteg. På dessa kort var jag i vecka 38 tror jag och mådde fortfarande toppen. Vi försökte vara ute så mycket vi kunde, trots att man kände sig rätt tung!


OKTOBER


Fler utflykter! Trots att jag var i vecka 39/40 så tog vi oss ändå ut... Båttur på sjön Furen och landstigning på en ö, ses på foto nr.1. På kortet ovan är jag nog ändå ganska less. Då har jag passerat datumet med nån vecka tror jag, och ännu en vecka skulle ju gå innan jag blev igångsatt! Den första snön kom även i oktober, tror tillochmed att det var på mammas födelsedag, den 20:e. Hela oktober var egentligen bara en lång väntan. Vi försökte hitta på så mycket vi (läs jag) orkade, för att inte bli tokiga. Så när nästan hela oktober hade gått och ingen unge tittat ut, var vi ändå rätt less. Men ut kom hon...

Med besked och med nöd och näppe blev hon född i oktober. Vår lilla Lilli. Fantastiska lilla envisa tjej :) Många timmar fick man kämpa, men tillslut var hon ute! Våra kära vänner Niclas&Angelica fick också äntligen träffa deras underbara lilla grabb Elton, som behagade titta ut fem dagar innan Lilli.


NOVEMBER


November handlade egentligen bara om en massa "första". Första badet, första turen med vagnen, första gången hon fick träffa våra vänner, första gången med mormor&morfar, första leendet, första jollret... ja ni förstår själva! Inte så jättemycket utflykter, fester och andra sociala tillställningar, utan mest hemmamys och en månad av "lära känna".



DECEMBER


December är snart över och vi har bland annat gått på skyltsöndag, druckit glögg & julmust, julpyntat, gått långa härliga promenader, bråkat gråtit & älskat, lekt & jollrat med Lilli, firat julafton och juldag och snart ska vi fira in det nya året tillsammans med finaste Niclas, Angelica & Elton. Lilli har hunnit bli och passera 5 kilo och nu väger hon in på 5220 gram och är 60 cm lång :) Snart två månader gammal dessutom!

Det har varit ett omtumlande år. Men ack så fantastiskt och helt klart mitt bästa nånsin! Jag är också superglad att hela 2010 har handlat om Lilli och vår resa fram till att hon blev född. Efter den 12:e februari har allt egentligen kretsat om henne, mer eller mindre. Alla inköp och val vi har gjort, har vi gjort med tanke på henne. 2010 är också helt klart vårt dyraste år hittills. Under året har vi bland annat köpt ny bil, TV, dator, möbler, barnvagn, ny bärbar dator, rest till Piteå 2 gånger och nu senast en ny systemkamera, bara för att nämna några saker!

Tack för 2010 mina kära vänner. Hoppas att 2011 blir lika fint!
GOTT NYTT ÅR ♥



Kommentarer
Postat av: Kat

Gott nytt år på er alla 3!!!

Kram:)

2010-12-31 @ 15:19:22
Postat av: sis

Åhh vilken fin sammanställning av det gågna året, va kul med lite inklippta kort och sånt. Men nu är det bara 1 vecka kvar så får jag träffa er!! hade bra fram tills dess, vi kan väl försöka bli av med våra förkylningar före :) pus pus

2011-01-02 @ 14:21:12
Postat av: z

Kat: god fortsättning :) Kramar tillbaks



Sis: ja visst är det, skoj att kolla igenom å se vad som hänt under året! Japp, nu är det bara en vecka kvar, ska göra så gott jag kan med förkylningen :)

pus pus

2011-01-02 @ 16:24:40
URL: http://coolazandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0