torsdag 14:e oktober 2010 - finally there!

Du har varit gravid i: 39 veckor och 7 dagar
Du är i vecka:
40
Du är i månad:
9
Beräknat förlossningsdatum:
2010-10-14
Antal dagar kvar till förlossningen:
0
Bebisen väger ca:
3500 gram
Bebisen är ca:
50-52 cm från topp till tå
Du har klarat av 100% av graviditeten!


Tänk att man äntligen är klar med att vara gravid. Ja, nästan då... Trodde aldrig i mitt liv att denna dag skulle komma, när man i mitten av februari insåg att vi skulle ha barn. Det kändes som en evighet, samtidigt som jag visste att det förmodligen skulle gå fort. Och så blev det ju egentligen. Våren gick med rasande fart, och sommarn ännu fortare. Det är nu dom sista veckorna som man äntligen har hunnit ikapp och fatta att jag ska bli mamma snart. Väldigt snart! No more ligga å sova på morronen, gå ut och festa med tjejerna, duscha när man vill osv. Tack och lov får man nånting större än en själv att ta hand om istället, som förhoppningsvis gör att det är såå mycket mer värt än alla fester, duschar och trötta mornar och nätter i världen :) Just nu känns allt bara så galet och svårfattat, men om några dagar kommer förmodligen alla frågetecken vara borta och allt så självklart! Här är ett kort från idag, dagen i ära:

 

Slängt ihop ett litet collage på utvecklingen också... Roligt att se hur man vuxit, men jag tycker jag ser jäkligt smal ut på första bilden, och då väger jag ändå 57kg. Nu inser jag hur galet smal jag måste ha varitför tre år sen, när jag bara vägde 46kg. Helt sjukt. Nu är jag iaf uppe på 77(!)kg, så det blev lite mer än jag trodde.. men, men. Så är det, jag mår it dåligt för det :)

 

Såå, nu är det bara att vänta.. cause it ain't over until the fat lady sings ;)


Kommentarer
Postat av: pappsen

ni e så goaa, åh va jag längtar. kraam

2010-10-15 @ 07:14:34
Postat av: z

tack pappa, det är samma här!! När kommer ni ner å häls på då??

2010-10-15 @ 20:05:42
URL: http://coolazandra.blogg.se/
Postat av: barret

wohooo, jag är så laddad!! :) Lycka till babe!

2010-10-15 @ 22:15:44
URL: http://g0ldfish.blogg.se/
Postat av: Jennie

Åh vad mysigt! Det är bar å knip... eller tvärtom vare va :)

2010-10-15 @ 23:56:41
URL: http://skattkistan.blogg.se/
Postat av: Elus

Åh, va fin du är. På alla korten hjärtat! snart snart snart kommer mysen. Va jag längtar <3

2010-10-18 @ 10:22:38
Postat av: preggot

söta ni är :) Mysigt ska det bli!!

2010-10-18 @ 21:29:05
URL: http://coolazandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0