a whole lot of...

Nu har vi fått vår nya dator, som är sjukt söt och liten. Den förra lät som ett monster och var stor som ett också. Nu fattas bara ny TV och eventuellt en ny bärbar också, eftersom dom gamla vi har är uttjänta dom också. Det bästa med nya datorn är att den är såå liten. Den förra skulle inte få åka med som handbagage i ett flygplan ens :)

Ungefär sån här skillnad äre nu:



Den till vänster är inte exakt den vi hade, men till storleken ungefär densamma! Gode stor skillnad :)

Apropå stor skillnad i storlekar... En annan sak jag kom på igår kväll var att jag har gått upp 15 kilo på några år. Mitt singelleverne var nämligen allt annat än sunt. Back in the days levde jag på godis, fika, kaffe och öl hela sommarn 2007, och det satte sina tydliga spår. Vägde 46 kilo när jag gjorde min praktik på TMS i oktober, och var då tanigare än någonsin. På företagshälsokollen i december 2008 vägde jag 53 kilo, vilket jag var otroligt nöjd med. Då kände jag mig lagom i alla avseenden, och det kändes skönt att ha gått upp lite igen. Har som ni förstår aldrig varit nån hoochy mama, utan alltid väldigt liten och spinkig, så varenda gång jag fick feber eller, gud förbjude, magsjuka gick jag ju ner ett par kilon. Som jag absolut inte hade råd med att göra. Så när jag äntligen vägde över 50 kilo, typ för första gången i mitt liv, tyckte jag faktiskt om det massor :) Dock, börjar det nu kännas värre åt andra hållet. Nu väger jag 61 kilo och har alltså gått upp ungefär en tredjedel av vad jag en gång vägde! Sen jag blev gravid har jag gått upp 6 kilo ungefär, och det känns verkligen skitkonstigt. Men det är först när jag tittar på kort eller försöker klämma in mig i ett par Fornarina storlek 26 som jag inser att jag faktiskt har gått upp i vikt. Talk about denial ;) Håller inte på å klagar på vikten eller så om ni tror det, utan bara berättar hur konstigt det varit att gå upp i vikt så snabbt. Utan att det egentligen märkts så mycket. För alla andra ser inte att jag gått upp, utan tycker att jag är lika smal som vanligt.. men kanske bara att jag ser mer lagom smal ut, och inte sjukt smal ut längre. Konstigt sånt där..

Här har ni iaf ett par kort på nu och då:





Sen gör ju magen sitt till också i tjockleken, men höft och armar är rätt mycket grövre idag ändå, motför förr. Kan som it fatta att jag varit sådär smal ens :) Check out the boobs liksom... helt obefintliga, haha!

Nu ska jag riva upp mikis och dra me henne på en loppistur till östergård. Kanske en fika i öhr också månne?

Solen skiner iaf, och jag måste ut! puss på er ♥

Kommentarer
Postat av: Mika

Du är världens finaste white sistah <3

2010-05-23 @ 15:40:02
Postat av: z

hihi, danke brown sugar, so are you :)

2010-05-23 @ 16:13:50
URL: http://coolazandra.blogg.se/
Postat av: carro

Hade glömt hur smal du var när vi lärde känna varandra, fast du var fin då och du är fin nu! Vikt har liksom ingen betydelse.. :) PUSS

2010-05-23 @ 19:43:54
Postat av: Carita/Sagapo

Vilken fin mage du har. Lyckliga dig men jag har ju gjort mitt, åldersmässigt hehe. Fast hade jag varit yngre hade vi nog försökt.

Du, jag har en liten undran. Pianot, ville du behålla det eller ska du sälja det? Vi har ju tyvärr ingen som är begåvad och kan spela på detta piano.

Ha det så gott.

Kram Carita

2010-05-23 @ 19:55:07
URL: http://sagapo-scrapbooking.blogspot.com/
Postat av: sis

Ja du var mej en tanig rackare, vet att jag och brollan sa att vi knappt vågade krama dej när du hade varit upp, för att du kanske skulle gå sönder! haha! Men du är jätte vacker nu, mmmm smaskig mage! Allt bra annars?? pus pus

2010-05-24 @ 19:04:45
Postat av: pappsen

Du e såå fin,jag hoppas du får behålla lite av hullet sen åxå.Det klär dej,kraamar.

2010-05-25 @ 17:15:20
Postat av: zandra

haha, jo man va rätt tanig då.. Får hoppas att liite stannar kvar iaf, men långt ifrån såhär mycket :|



annars äre bara fint, lite småtrött å seg i ryggen men det är mest efter en heldag på jobbet! Prata precis me charlie också.. gick it så bra me hunden hörde ja, hehe :)



2010-05-25 @ 18:46:46
URL: http://coolazandra.blogg.se/
Postat av: Elus

Du är hur vacker som helst! Puss

2010-05-25 @ 19:51:42
URL: http://elus.blogg.se/
Postat av: Mickan

Som du säger, jag har inte ens lagt märke till att du lagt på dig men nu ses vi ju inte så ofta heller=) Jag tycker hur som haver att du är jättefin, framförallt i bebbemagen! Hihi! Kram på dig!

2010-05-27 @ 22:15:59
URL: http://miickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0