you can't always get what you want

Var hos barnmorskan igår igen. Allt såg jättebra ut, jag hade perfekt sockervärde, kottens hjärta slog som det ska, och vi växer som vi ska (en av oss lite väl mycket). Enda nackdelen är att ungjäkeln inte har fixerat sig och sjunkit ner än... Såå jag får nog ställa in mig på en övertid som heter duga, alternativt igångsättning när jag sprängt tvåveckorsgränsen med råge :(

Jag vet att det kan gå fort när den väl fixerar sig, men som förstföderska brukar detta ske typ i vecka 34. Nu är det snart vecka 39. Så min gissning är att den kommer fixa till sig och sjunka ner typ i direkt anslutning till förlossningen, eller när det drar igång. Som dom brukar göra på andrabarnsföderskor...! Jaja, vet it om det spelar nån roll egentligen, men man hajjar ju till när barnmorskan får en sån där det-här-va-ju-ovanligt rynka i pannan :) Fördelen med att lill*n inte sköter sitt jobb, är dock att vi fick göra ett till ultraljud bara för att se om den ändå låg som vi trodde.  Och  det gjorde den.. startklar och vänd åt rätt håll, så nu är det bara att vänta! Och fin var h*n igår me... Fick se en glimt av ryggraden, huvudet och händerna (som den hade knutna på magen) samt att den iaf har en fot med adekvat antal tår på :D Får hoppas att fot nummer två också har det :)

Lillmuppen ♥


Kommentarer
Postat av: Mickan

Jag sitter och ler och tänker "fasen vad häftigt det där måste kännas". Kram!

2010-09-28 @ 19:32:40
Postat av: pappsen

det är spännande,som en triller, jag väntar redan på nästa avsnitt.Du ( ni )verkar coola iaf.kraam.

2010-09-28 @ 19:53:19
Postat av: Carita/Sagapo

Konstigt, det känns som igår, skratt, fast det är över 20 år sen för första gången. Jag var ju också stor med pojkarna, störst med David förstås. Daniel blev ett planerat snitt pga sätebjudning och han fixerade ju sig aldrig.

David gick jag 8 dagar över tiden, så jag vet vad väntan vill säga. Men hur som helst, så har ni en mysig tid framför er. Kram Carita (Peter är på språng, ikväll Umeå och sedan Sundsvall)

2010-09-28 @ 22:25:02
URL: http://levalivetharonu.blogspot.com/
Postat av: barret

Åh jag är sååå nervös och spänd och nyfiken.. Oavsett kön eller hårfärg kommer det bli en grymt underbar liten knodd med så fina föräldrar ;) mamma Zandra & pappa Johan.. <3

2010-09-28 @ 23:09:08
Postat av: preggot

jaa, det börjar verkligen bli spännande nu.. får se hur det slutar. Men jag hoppas innerligt att jag slipper kejsarsnitt iaf :)



Kram på er alles

2010-09-29 @ 10:03:08
URL: http://coolazandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0