pling - nu är den klar!

Sådärja, då har ännu en vecka gått och jag sätter gladeligen foten i vecka 37, eftersom lillkorven numera anses vara klar. Detta betyder alltså att den kan komma när.som.helst! Tror dock att det dröjer några veckor till eftersom den varken har fixerat huvudet och/eller sjunkit ner. Var hos barnmorskan i tisdags och allt var bra även denna gång. Hade däremot högt blodsocker, vilket känns lite halvjobbigt (men egentligen inte alltför konstigt). Har ätit väldigt mycket fika, godis och glass senaste tiden och bara en halvtimme innan besöket åt jag havregrynsgröt med strösocker på. Samt saftsoppa. Kan ha med det att göra, men för säkerhets skull ska jag lämna nytt glukosprov imorron! Vore grymt jobbigt om jag måste dra ner på fikat sista veckorna :)

Rummet är också färdigt nu förresten, och det blev helt OK tycker jag. Var lite orolig att lila väggar skulle bli för "flickigt" men det blev faktiskt jättefint. Tillsammans med en massa andra färger, ormmattan och med byrån som jag målade vit, blev dom lila väggarna inte så dominanta, vilket jag är glad för! Ska ta nåra kort och lägga upp så ni får se :)

Cheers mina vänner ♥



17/9 - Update angående min sockernivå: Idag låg det perfekt igen, så det var nog för att jag precis ätit frulle som det låg så högt! "Firade" glada nyheten med kaffe och kanelbullar hos Angelica :)

Kommentarer
Postat av: Vidar

Dags att bestämma sig, gör kompassen på http://valpejl.se/

2010-09-17 @ 07:53:35
Postat av: Elus

Jag är så nyfiken. upp med bilder nu!!

Synd det där med blodsockret. Men fika EN gång per dag går nog bra ;)

Nu väntar jag bara på att sötnosen ska titta fram :)

Trevlig helg hjärtat!

Puss & kram

2010-09-17 @ 08:51:38
URL: http://elus.blogg.se/
Postat av: karolina

Känns inte som jag sett dig mkt alls under graviditeten.. :( men jag hoppas att du snart får hålla din lilla knodd i famnen & givetivs vill jag se bilder av rummet med! Gärna IRl iofs men även här på bloggen går bra.. :)

2010-09-17 @ 10:35:02
URL: http://g0ldfish.blogg
Postat av: sis

Nu har du inte skrivit här på ett tag.... Är det nånting på gång??? Åhh jag saknar dej jättemycke, vill gosa med magen! pus pus

2010-09-23 @ 19:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0