falskt alarm... nästan

Okej, jag kan ha varit lite väl överdriven när det kom till kattens hälsostatus... Han hade jätteont i tassen, som faktiskt var svullen, men dom hittade ingen riktig orsak till det annat än (eventuellt) ett liiitet liiitet sår/jack. Detta efter en rekorderlig sövning-rakning-undersökning samt röntgen.. i nämnda ordning. Men han fick ändå penicilin och smärtstillande att äta i en vecka ungefär, för att "såret" inte skulle bli infekterat. Phew.. tur man tog han till veterinären :/

Efter erlagd veterinärsavgift på 1600kr, kom vi (läs johan) överens om att ha lite mer is i magen om liknande situationer skulle uppstå i framtiden. Kanske vänta EN dag iaf, istället för att ringa akut direkt? Man kan ju som it rå för att man blir orolig, men hey.. det funkar för mig, ska lugna ner mig till nästa gång :) Coolers bandoolers!

Nu tänkte jag ta en dusch och göra mig färdig för begravningen. Jobbigt ♥


Kommentarer
Postat av: Elus

klart att man blir orolig. Helt naturligt hjärtat! Ska tänka på er när ni är på begravningen. Massa värma kramar

2010-10-07 @ 11:16:57
URL: http://elus.blogg.se/
Postat av: Carita/Sagapo

Du är en härlig människa Zandra.

Em blir en tung em men kan ändå var fin.

Själv har jag lite långtråkigt hemma på lunch. David kör upp idag, och jag är så nervös. Teorin gick dock bra.

Ikväll kommer Peter hem, så skönt!!

Kram Carita

2010-10-07 @ 12:38:36
URL: http://levalivetharonu.blogspot.com/
Postat av: Anonym

" kattdråpar`n" finns ju alltid att ta till

2010-10-08 @ 07:29:29
Postat av: z

pappa? charlie?? johan?

Tycker inte kattdråparn är ett alternativ, men tack ändå :)

2010-10-08 @ 09:53:42
URL: http://coolazandra.blogg.se/
Postat av: barret

jag vet precis hur det känns, man blir ju tokig, spec då dom inte kan berätta vad som hänt! Men johan har rätt, oftast är det bra med lite is i magen. :)

2010-10-08 @ 10:29:40
URL: http://g0ldfish.blogg.se/
Postat av: sis

Haha typiskt dej syrran. Alltid det värsta. Min stackars katt gick med världens skärsår i tassen som blev infekterat, försökte tvätta av det då och då men hon haltade så "glatt" omkring :D Stackars Olle om det skulle hända nåt....lite farsan varning över mej :D haha

2010-10-08 @ 18:56:35
Postat av: z

hahha... joo, vi är nog rätt olika där tror ja :) Stackars majsan! Gick det över av sig själv eller fick ni ta hon till veterinären tillslut??

pus pus

2010-10-08 @ 19:23:12
URL: http://coolazandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0