den sista måltiden

Helt galet emotionell just nu känner jag. Skrattar och gråter lite till och från idag, och det beror som ni förstår på alla jäkla hormoner.. samt att jag såklart är glad för niclas & angelica. Så varje gång jag hör eller ser nåt som påminner om lyckliga saker eller händelser, börjar tårarna spruta! Antar att all förväntan på imorgon börjar göra sig påmind också. För då är det vår tur att bli igångsatt. Klockan tioochtrettio ska vi till sjukan för bedömning och ultraljud, så får vi se vad som händer därefter. Känns helmysko att veta om när det ska ske också förresten. Nu har vi vetat det sen i måndags när vi va hos barnmorskan, och i stort sett ställt in oss mentalt sen dess. Trots det så känns det så konstigt. Och planerat.

Idag har jag tex tänkt hinna göra en massa saker innan vi checkar in på hospitalet. Ska bland annat diska och städa lite här, bädda rent, packa klart väskan, ladda över musik till bärbara datorn mm. Sånt som jag inte skulle ha brytt mig om ifall det fick börja naturligt. Nu känns det mer som att vi ska åka iväg på en minisemester eller nåt :)

Vi har tillochmed planerat in att äta ute ikväll, förhoppningsvis med johans föräldrar också, för att "fira" sista dagen utan barn och barnbarn typ. Väldigt suspekt känsla detta!

Nu blir det hög volym på stereon och det så kallade rycket. Måste förbereda mig ännu mer mentalt för morgondagen känner jag! Önska oss lycka till, för nu tar jag en välbehövlig paus från bloggen.

To be continued alltså...

Kommentarer
Postat av: Skeletor i norr

Hej å hå! Här händer det grejer! Träffade Hultgren, och kom och tänka på dig??! Gamla börjar vi bli :D (but Im still in deny) Grattis så mycket! Chansar på en kille! (men jag har haft fel förr ;) Lycka till imorrn! Det värmer i hjärtat gamle kompis.

2010-10-27 @ 12:34:51
Postat av: z

gröhn?

2010-10-27 @ 13:10:09
URL: http://coolazandra.blogg.se/
Postat av: Lisa

Vem annars har du kallat skeletor? ;)

2010-10-27 @ 15:15:20
Postat av: z

hahah, nä det förståss.. det har du fasen haft ensamrätt på :D Fasen va kul å höra av dig, hur är läget? Jo nog börjar vi bli gamla alltid.. nu är vi ju för tusan i den åldern då barn börjar födas.. Du skulle tidigast ha när du var 28, och jag helst waay tidigare :)



Vad gör du nuförtiden då? Senaste nyheten hörde jag från pappa som sa att du och groth(?) hade köpt hus på pitholm eller nåt? Kul och grattis till det isf :) Skulle va skoj å ses nästa gång vi kommer upp tycker jag! Stora kramar till dig skeletors

2010-10-27 @ 16:09:37
URL: http://coolazandra.blogg.se/
Postat av: Jennie & Annica

Stort lycka till Z! Håll Johan hårt i handen och skäll på honom så mycket du vill, det står han ut med imorgon :) Snart har Brasse-plutten fått ett syskon, haha. Kram Kram Jennie & Annica

2010-10-27 @ 16:37:05
URL: http://skattkistan.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jo jag e nog den enda barnlösa kvar! Har skjutit upp det till 30 nu ;) så två år kvar..eller blir d 1? Fasen!

Går på Luleå tekninska å det stämmer bra med hus och Groth...haha gröhngroth xD Inte lär det bli dubbelnamn där inte! Får ta å följa bloggen din nu när du börjar om och absolut borde vi träffas för en pladderkväll! Håller tummar å tår imorrn Claeson! Kraaam

2010-10-27 @ 16:43:01
Postat av: Mika

Lycka till babe, hoppas att den kommer ut fort :) Ska vi börja snusa sen? :)



Puss

2010-10-27 @ 18:41:18
Postat av: malin bergqvist

STORT lycka till imorgon! (och med allt som kommer därefter, där kan vi snacka humör svängningar:S) och oro..och ofattbar glädje..och alla andra känslor däremellan;) Det kommer att gå fantastiskt! Längtar så efter att se eran söta lilla bebbe! Kramar från oss i Götet!

2010-10-27 @ 20:00:53
URL: http://isabellaaurora.blogg.se/
Postat av: barret

babe, alla tankar är med er nu, ett stort lycka till! Puss

2010-10-27 @ 21:37:26
URL: http://g0ldfish.blogg.se/
Postat av: z

vilka fina vänner ni är, blir helt rörd. Igen, haha :) Känns som att man är på death-row eller nåt.. Dead man walking ;)



Lisa: kul att höra att allt verkar bra. Men jag håller me: INTE bra med Gröhn/Groth hahah :) Vi får allt ta och ses nästa gång tycker jag! Och nu kan jag ju naestan snacke dansk osså ;)



Lovar att jag ska lägga upp bild så fort möjlighet ges :) Kram på er alla!!

2010-10-27 @ 21:50:32
URL: http://coolazandra.blogg.se/
Postat av: Kat

Lycka till gumman & hälsa Johan.

Från oss alla på Striddes.



Ps. Glöm inte ta med Delicatobollarna!

Kramisar :)



2010-10-28 @ 07:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0