vecka 25, and counting..

Jag är som ni kanske förstår inte såå insatt i det här med att vara gravid. Vissa blivande mammor verkar ha sjukt bra koll, läser alla tidningar som finns, ser alla videor, vet precis vad dom ska göra när förlossningen drar igång osv. Och när jag är inne på "gravid-sidor" skriver alla i förkortningar.. typ BM, ÄL, FL och annat vilket gör att jag känner mig ännu mer lost! Det enda jag vet nu - efter vissa efterforskningar - är iaf att jag är i vecka 25. Bäbisen är drygt 33cm lång från huvud till häl och väger ca 800g, och mår förhoppningsvis rätt bra där inne! Jag däremot känner mig sjukt tjock, och inga kläder kan jag ha. Och värre ska det tydligen bli. Men ser man till det stora hela mår jag egentligen bra.. bara att det är rätt skönt att snacka/gnälla av sig lite och berätta att detta faktiskt är allt annat än en walk in the park. Och då har jag säkert haft en bra graviditet jämfört med många andra. Det är bara så många saker som händer med en, som man verkligen inte hade nån aning om. Visste ni tex att det runt dessa veckor är vanligt att man får torra och svidande ögon? (whaat??) Nää..inte jag heller. Inte heller visste jag att halsbränna skulle vara ett återkommande - dock vanligt - fenomen. Som ingen heller nämner för en. Till en början trodde jag att allt som hände och förändrades bara gjorde det för mig, och att ingen i hela världshistorien varit med om nåt liknande. Börjar man däremot fråga litegrann eller läsa aningen mer än vad jag har gjort, så inser man ju att typ 90% av alla gravida i stort sett har haft alla symptom man kan ha. Men bara glömt att berätta om dom. Allt är tydligen vanligt att få när man är gravid! Något jag däremot visste, var att man kan få hudbristningar.. vilket jag inte fått än. Varken på tuttar eller mage, så det är jag mycket glad över, och hoppas att jag slipper! Ta i trä :)



Bjuder på en dagens med det!
Nu ska jag måla naglarna, äta lite mer glass och kolla på brasilien - chile :)

Kommentarer
Postat av: sis

Du är ju jättefin, tror du har större mage än vad jag hade i vecka 25 :D Mer mot slutet kände jag mej oxå gode fet, men det hör ju till, men blir ju faktiskt lite fetare :D hehe, men det går bort fort, även om jag inte kommer i alla mina byxor än...:( Verkar som att ni hade en superhärlig midsommar! Förrensten så kan ni väl komma upp helst v.31!! V.30 är ju dansar å ler veckan och då ska vi nog åka bort över helgen. Får höras mer om det!! pus pus pus

2010-06-28 @ 21:06:42
Postat av: zandra

aha ok, det är v.30.. får kolla upp lite mer innan vi åker! Jo kaggen växer som sagt, nu är det inte många plagg man kan ha längre.. men som sagt, vi får hoppas att man går ner gode fort sen :)

höres snart! pus pus

2010-06-29 @ 09:17:21
URL: http://coolazandra.blogg.se/
Postat av: Mika

Du finast trots tjockismagen, den försvinner sen ju babe och då kommer du vara som du var innan igen :)

Annars kanske ett reparationskonto är på sin plats, jag har börjat spara på mitt!



Puss och kram

2010-06-29 @ 09:58:05
URL: http://annamika.blogg.se/
Postat av: mamma

Du passar sjukt bra att vara med barn! Puss o Kram till er alla tre... hopas ni blir ännu fler med tiden..

2010-07-03 @ 12:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0