regniga småland?

Nu är midsommar bokat och klart. Det blir till Falkenberg och elins stuga tillsammans med mikis & chrillan. Såklart även elin & emil då också! Känns skönt att komma bort från stan några dar, så nu får vi verkligen hålla tummarna för att västkusten levererar bättre väder än inlandet. Är omåttligt trött på regnet nu. Detta år har det t.om gått så långt att jag fört regnstatistik - nördigt, jag vet - och än så länge är solen något av en underdog! Sedan jag började mitt lilla experiment den 10 maj har det regnat - om än inte hela dagen, så iaf en skvätt - 26 av 37 dagar. Vi har haft 6 dagar med sol hela dagen och övriga dagar har varit mycket moln och grått, alternativt regn och lite sol. Senaste solsviten som inföll vecka 22 gav oss ungefär fyra dagar i sträck av sol. Efterbörden är såklart regn, som det sedan varit varje dag sedan den 7e juni. Idag är det alltså den 15e. I rest my case! Har egentligen inget riktigt syfte med mitt test, annat än att jag någon dag inser att det inte går att bo såhär. Och därmed har ett underlag för mina påståenden om att det regnar sjukt mycket i växjö. Och att man kan bli deprimerad för mindre :-)

Över till något roligare än regn. Hittade en jättefin vagn på blocket i söndags som vi slog till på. Det är en emmaljunga city cross med ett par år på nacken, dock utan att överhuvudtaget se använd ut. Den var så hel, ren och fin samt lätt och smidig, att det var omöjligt att strunta i den, även om det är en aning tidigt att köpa vagn. Men men, man kan ju fasen inte utgå från att "nåt ska hända" hela tiden heller.. då blir man ju knäpp! Till och me korvas tycker om den :)



Nu har jag ju ändå varit gravid i 24 veckor, så nåt måste man ju få köpa när man längtar såhär mycket, raight!? Kom dock på att det var några veckor sen jag la ut några kort, så här kommer ett par från ikväll också! Puss på er ♥


Kommentarer
Postat av: carro

åhåå, lilla maaagen, så fin du är! hoppas ni får en grym midsommar med men det tror ajg absolut med det supergänget! Puss

2010-06-15 @ 23:36:00
Postat av: Carita

Du är så fin med din mage. Fin vagn, förstår att ni slog till.

När jag ser Korvas tänker jag på hur lik han är vår röda katt Gustav. Riktiga snyggingar.

Ha det så gott. Hälsa Johan. Kram

2010-06-16 @ 08:36:23
URL: http://levalivetharonu.blogspot.com/
Postat av: Carita

Så fin du är med din mage.

Här är vädret soligt igen men kalla vindar, längtar efter ljumma sommarvindar.

Så lik Korvas är vår katt Gustav, riktiga snyggingar.

Hälsa Johans och ha det så gott. Kram

2010-06-16 @ 08:39:42
URL: http://levalivetharonu.blogspot.com/
Postat av: Carita

Jaha, då kom båda inläggen iväg, vet ej vad som tjorvade först, skratt.

2010-06-16 @ 08:40:47
Postat av: Proppen

Så fin så fin! =)

2010-06-20 @ 10:30:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0