världens godaste rätt...

Ni som bor här nere, och som inte smakat denna gastronomiska upplevelse, förstår förmodligen inte vad jag menar. Överhuvudtaget. Det är en degklump liksom. Men det råkar faktiskt vara världens godaste rätt. Period. Ja nästan ialla fall..

Det är iaf inte för inte som ett sexpack med piteortens palt har legat i frysen i två månader. Jag har sneglat, drömt och försökt känna när det skulle va den perfekta dagen att äta upp dom, och idag blev den dagen. Har varit sjukt sugen på dom ända sen lunch, då jag kom på att vi inte hade tagit fram nåt till middan + att johan skulle jobba kväll, och kände att tiden var mogen att förtära dessa degklumpar. Eftersom jag faktiskt har ransonerat all palt vi fick vid jul, har jag försökt spara och portionera ut under dessa månader, samt bara äta när jag är galet sugen, för att få ett fint överlapp till när vi åker upp i mars och kan köpa nya. Kan låta en aning tvångsmässigt, ja vet ;)

Men det har lyckats förvånandsvärt bra ändå tycker jag. Infallet idag hade jag tänkt vänta ett par veckor till med egentligen, men va gör man.. Måste man ha så måste man :)

Nu tror jag att ja har svält färdigt och kan börja äta!! Puss & kram från galenpannan

Kommentarer
Postat av: carro

OJ, snacka om självdiciplin! Sprid lite åt mitt håll äru snäll.. :) Btw, har du ringt camilla ang lördagsfesten? Lasse frågade mig på msn om jag ringt henne men jag tror inte jag har hennes nr. Puss

2010-02-16 @ 21:59:49
Postat av: pappsen

de bara så gott.Du får ladda med mer sen.kraam

2010-02-17 @ 10:18:20
Postat av: zandra

jo jag ska ladda upp me nytt sen när vi kommer upp :)

kram kram

2010-02-17 @ 16:18:21
URL: http://coolazandra.blogg.se/
Postat av: Jennie

Har aldrig testat pitepalt men det låter spännande och faktiskt gott ;) Vi ses i helgen! Kram

2010-02-19 @ 13:59:27
URL: http://skattkistan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0