2:a advent och jag har varken hunnit tända ljuset, eller äta upp chokladbit nummer 5

Snart är helgen äntligen över. Har nämligen varit en lång helg utan mannen (som har jobbat), med en mycket trött och rastlös dotter. Förmodligen bottnar det sig i en orolig mage, så nätterna har hon mest legat och knorrat och dagarna har hon gallskrikit och sovit omvartannat. Nu har hon iaf äntligen sovit sen 16.00, så förhoppningsvis vänder hon tillbaka till sin vanliga rytm inatt. Själv blir man ju helt slut när det blir såhär. Mat och sömn blir lite av en bristvara tyvärr. Och när man har sin familj så långt bort som jag har, så är det svårt att be om avlastning också. Ibland är det så skönt när nån annan (johan) tar henne med på en promenad så jag får sova lite... Men helger som dessa, är det lite svårare att lösa logistiken. Kan inte gärna be mina vänner heller, eftersom dom förmodligen hellre ligger utslagna och äter pizza, efter en rolig och galen festnatt :)

Helgen har hursomhelst bjudit på en sjuhelsikes massa snö... Känns som om vi numera innehar årsrekordet i snödjup. Måste vara minst 30 cm som kommit i helgen? Detta har inte minst märkts när man ska försöka ta sig fram i modden. Plogkarmar och oplogade cykelvägar är inte det lättaste med barnvagn, men hey.. det är iaf sjukt bra träning! Fick förresten väldigt glada nyheter i fredags av Angelica. Eltons nerv har läkt ihop, vilket gör att han nu kan andas själv. Detta innebär att dom förhoppningsvis kan komma hem inom en snar framtid. Blir förmodligen att bo på växjö lassarett ett tag också, men ändå.. det är en väldigt stor framgång! Snart kan vi kanske avlasta varandra + ta våra rundor runt sjön! Är så obeskrivligt glad för deras skull ♥

Nyårsfirandet är därför redan bokat. I år ska vi fira med Elton, Nicke och Angelica... Det blir en lugn och fin kväll! Om ni inte har skickat julkort än förresten, så kan ni köpa kort till förmån för hjärtebarnsfonden. Då stöder ni vår lilla polare Elton :) Kolla här>>

Nu ska jag tuppa av i soffan och invänta min älskade man som kommer hem om nån timme!


Kommentarer
Postat av: Elus

Jag hjälper gärna till det vet du! Är tyvärr sjuk nu, men sen kan du säga till närsom :)

Puss

2010-12-06 @ 10:12:58
URL: http://elus.blogg.se/
Postat av: Mickan

Jag kan gärna hjälpa till att avlasta också, om än bara för en kort liten promenad så ställer jag gärna upp. Så ni vet! :) Kram

2010-12-06 @ 20:31:56
URL: http://miickan.blogg.se/
Postat av: sis

Hej. I know how you feel. Det är bara att bita ihop för det är ju inte sådär för alltid :D Blir skönare när hon får rutiner. Om hon är hård i magen kan man ge lite Minifom, receptfritt. Sitter å kollar på lite tåg oxå, möjligtvis kommer vi den 14 och far hem 19 dec. Men jag måste få lite mer klart först me Ams osv. Hör av mej när jag bestämt mej! pus pus

2010-12-06 @ 20:46:50
Postat av: karolina

Zeddan, mina glansdagar på krogen är förbi så det är bara att höra av dig när du behöver avlastning! Kan vi komma förbi på lördag förresten, då är vi lediga både andreas & jag.. Pussss

2010-12-06 @ 21:39:23
URL: http://g0ldfish.blogg.se/
Postat av: malin bergqvist

vet precis hur det är att inte ha sin familj (kanske speciellt sin mamma) när när man har en bebis: det suger! Blir såå avundsjuk på alla som får sova varje helg & har barnpassning precis när dom vill.. Tror kanske att det blir lite bättre när dom börjar på dagis &förhoppningsvis sover hela nätterna (Isabella vaknar ju fortfarande 4 ggr varje natt om en små kort a stunder). Men ja, vad ska man göra? Du vill ju bo i Vxu & jag i Götet.. Har tänkt tanken att skaffa nanny ibland, så har man ju lite sällskap oxå när karln jobbar..



Kram!

2010-12-06 @ 22:20:50
URL: http://isabellaaurora.blogg.se/
Postat av: z

elin & mickan: tack ska ni ha, får väl försöka utnyttja erbjudandet så snart läge kommer :)



sis: skulle vara supermysigt, ni är välkomna! Lilli är nyfniken på sin kusin :) Bara å ring när du vet! pus pus



Malin: Jaa, va tusan flyttade du till Götet för? ;) Tack å lov vaknar lilli bara två gånger/natt, så där är vi rätt förskonade faktiskt.. det är mest dagarna när johan jobbar som blir lite långa (14 timmar) och speciellt om hon som sagt är lite orolig i maggen :) Men det är verkligen jättetråkigt att inte ha familjen nära, så jag förstår att du också förstår! Stor kram till dig



Karro: mitt svar ligger på din blogg :)

2010-12-07 @ 08:58:34
URL: http://coolazandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0