kul jul?

Nu är dom få paket vi har i år inslagna och i dagarna ska vi väl även försöka hinna med knäck-kok och skinkgriljering. Om det hinns alltså. Tösen här hemma är i ett blue-mood just nu tror jag, så eventuellt blir det tröst och promenader på schemat istället! Julkorten beställde jag dock för länge sedan, och granen hämtade vi i söndags för att klä med vårt finaste pynt. Men säg den prakt som varar... Efter första natten hade den tappat ca 100 barr från sina grenar och efter ytterligare en natt ca 100-200 till. Och julgransbelysningen behagade inte fungera mer än ett dygn den heller. Så alternativet är att köpa ny belysning och be till Fadern att barren finns kvar tills efter jul. Eller kasta ut rishögen vi fick tag på och hämta en ny. Detta innebär dock en mängd extraarbete, som jag inte är särdeles sugen på. Jag vill ju bara koka kola och myysa. Sedan har vi problemet med dom beställda julkorten. Dom har nämligen inte kommit än, trots garantier om "leverans före jul". Lite av vår tur vill jag våga mig på att säga..

Nåväl, den som lever får se. Nu ska jag försöka göra nån nytta här hemma, medans Lilli äntligen sover! Såhär såg det iaf ut igår när vi fortfarande var relativt nöjda med fanskapet :)


Kommentarer
Postat av: sis

åhh en sån där smal gran skulle vi ha haft, våran är typ 2 meter bred å sned, och står inklämd i ett hörn, oxå snart avbarrad!! :D Jaja vad vore julen utan denna julstress?? Magisk?? :D Hade bra, pus pus

2010-12-22 @ 13:51:41
Postat av: sis

p.s Jag väntar med spänning på julkortet :D tihi

2010-12-22 @ 13:52:25
Postat av: z

ni får nog julkortet i mellandagarna eller nåt :(

Jo, johan kastade ut skrället idag, så nu har vi ingen gran alls :( Hellre bred och sned än ingen.. typ :)

pus pus

2010-12-22 @ 16:48:00
URL: http://coolazandra.blogg.se/
Postat av: Kat

God-Jul-Kramar till er alla 4 från oss på landet.

2010-12-23 @ 14:37:33
Postat av: j

vi har ju gran!

2010-12-23 @ 18:52:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0