tillfällig sinnesförvirring..

Har den senaste tiden varit totalt förvirrad känner jag. Och tyvärr så har denna förvirring inte på något sätt gjort min vardag smidigare, utan snarare tvärtom. När jag är såhär förvirrad så glömmer jag nämligen saker/tiden/vad jag gör mm.. Här kommer en liten resumé.

Lördag kväll kl 23.45: Vi kommer hem från bion och jag plockar ut väskan ur cykelkorgen. Ser att jag kommit ihåg att sätta på lyset och stänger av det. Glömmer därför att LÅSA cykeln. På söndagen när jag ska ner till stan inser jag att den aldrig blev låst och håller tummarna för att den ändå står kvar. Men det gör den ju inte. Stulen.

Måndag: Åker och handlar saker till fikat och tårtan vi ska ha när johan fyller år. Ska köpa arrakessens, men plockar bittermandelessens istället. Ska köpa marsipan men tar mandelmassa istället. Så när jag i tisdags började göra mina dammsugare inser jag ju att jag inte har nån arrak. Åker och köper ny. Dock ser jag ju sen att jag hade mandelmassa och inte marsipan.. gaah! Som tur är så köpte jag ju bittermandelessens, vilket gör att jag kan göra egen marsipan. Lite tur ska man ha ibland :)

Igår: Ska ner på stan, och tar ju bilen eftersom jag inte orkar gå ner, gå på stan och sen gå hem igen. Slänger i parkeringspengar och lämnar bilen. Fixar det jag skulle göra, banken och present till johan. Men under tiden jag håller på att hitta nåt till johan så kommer jag på att jag inte vet hur länge jag hade parkeringen till. Glömde ju för fan att titta på biljetten. Nöt alltså! Så istället för att göra klart det jag skulle går jag till bilen och kör hem. Istället för att lägga i mer pengar. Så när johan kommer hem från jobbet har jag ju glömt att köpa det jag skulle. Nämligen kallingar och blommor, som komplement till "presentkortet" på en parfym. Helt otroligt alltså! Skulle även lägga upp en bild och gratta här på bloggen som jag brukar, men det glömde jag också :(

Detta är väl dom tre största grejerna jag gjort senaste tiden, men kan säkert fylla på listan med fler saker. Kommer bland annat på mig själv när jag kör bil, att jag glömmer att se mig för. Måtte det bara inte resultera i en krock! Jag tänker också att jag ska fixa nåt/köpa nåt eller göra nåt annat som sen totalt försvinner från skallen. I skrivande stund glömmer jag till och med vad jag ska skriva.. Så tycker ni att jag verkar tankspridd eller allmänt förvirrad så vet ni vad det beror på. Inget jag kan göra nåt åt tyvärr :)

Här kommer iaf en något för sen hyllning till min fantastiska sötnos som fyllde 26 igår:



Älskar dig mest av allt ♥

Kommentarer
Postat av: Mickan

Men åh jag tycker synd om dig, förvirrade kvinna! Kan det bero på graviditeten? Man kan skylla allt på den har jag hört! Tur att du inte glömde bort dig själv där på stan i alla fall. Och jag tror inte Johan misstyckte att du glömde komplettera hans present. Han fick ju dig! =) Kram på dig! Hälsa Johan och gratulera! (Och hoppas cykeltjuven ger sig till känna, förbannade piiip) =)

2010-08-20 @ 20:41:54
URL: http://miickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0