höstfix

Jag älskar att rensa! Rensa ut gamla saker, böcker, kläder och annan skit man samlar på sig under åren. Under hela sommarn har jag väl i stort sett fått rensa ut alla mina kläder och skor på grund av att jag växer ur allt med rasande fart, vilket iofs inte är speciellt skoj. Men det kan jag ju förhoppningsvis använda snart igen, så då är det it så farligt faktiskt. Saker man samlar på sig, "som kan vara bra att ha", är det fantastiskt skönt att få slänga. I veckan gjorde vi ett ryck i förrådet och rensade ut en massa grejer. Mycket åkte på tippen och annat till återvinning :) Nu i veckan tänkte jag dessutom försöka få iordning extrarummet, så lill*n har nånstans att ha sina grejer. Det behövs framförallt mer och bättre förvaring i det rummet, men sen vore det najs om det kan bli någon form av mysfaktor där också! Vi ska slänga ut gästsängen (som ändå bara bebos av berra) få in en stor byrå, fåtölj, hyllor och lite annat, så man faktiskt kan vara där! Senaste två åren har vi i stort sett använt rummet till avstjälpningsplats och tänkt fixa till det "inom en snar framtid". Typ. Men nu ska det iaf bli gjort, för att vi måste :)

I veckan ska jag och angelica börja simma också har vi tänkt. Dels för att det säkert är väldigt skönt, men också för att man ska vara något i hyfsad form när förlossningen drar igång. I och med att ingen av oss orkar promenera särskilt långt längre, så känns det som att simma och bada vore det bästa samt mest skonsamma för våra stackars bäckenbottnar :)

Nu: hålla tummarna att moheda vinner mot älmhult, diska och eventuellt se om det är nåt mer som ska rensas ut! Ciao ♥


Kommentarer
Postat av: carro

Simning låter som en toppenidé, det gjorde susen för mig när min rygg strejkade och jag kan tänka mig att det är skönt att bli lite avlastad under vattnet med magen nu. Skönt att rensa ut saker hemma med, sånt är befriande på något sätt. Fan, jag borde nästan bli gravid alltså, det låter inte helt fel.. :)

2010-08-23 @ 10:40:04
URL: http://g0ldfish.blogg.se/
Postat av: zandra

hehe, kanske vore nåt för dig! Vänta dock tills provanställningen är över och du vet att du får vara mammaledig.. Sen äre ju bara å tuta & köra :) Joo, vi var och simmade för ett par månader sen, så det ska bli gode skönt att börja lite mer seriöst denna gång, även om det kanske bara hinner bli ett par gånger i veckan fram tills det är dags :)

2010-08-23 @ 14:14:07
URL: http://coolazandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0