monologue

Jahapp, då har en vecka gått redan.. helt galet :)

Har iaf gått som på moln sen hjärtljudet, och det mesta den här veckan har faktiskt flytit på rätt smärtfritt. Enda dundermissen vi gjorde va att vi var för söliga med att ringa på ett hus. Huset hade legat ute på hemnet sen i somras, och vi har väl it tänkt så mycket mer på det än så. Sen kom ja på att ja faktiskt ville åka och kolla på det, för att det faktiskt är hur fint som helst. Ringer och pepprar mäklarn som inte hör av sig eller ringer tillbaks, och när jag sen får tag i henne i tisdags så säger hon att huset precis blev sålt. Nån hann alltså före oss med ett par dagar! Så jäkla snopet! Så tyvärr mamma, det blev inget gårdshus till dig..

Nu har vi förresten börjat skriva en lista med namnförslag.. och jag måste säga att det fasen är svårare än jag trodde. Namnet ska ju funka hela ungens liv, tillsammans med efternamnet och eventuella syskon också. Och sen ska vi ju faktiskt tycka om det med :) Första mammabrallan blev för övrigt inhandlad i veckan. Trodde kanske it att det skulle va sån skillnad att få på sig, men hewwegud va skönt det va för lillmaggen! Nu ska ja bara försöka hitta jeans och andra byxdon, vilket jag dock ser som en smärre omöjlighet. Känns inte som att klädtillverkarna/butikerna satsar speciellt stora pengar på att utveckla schyssta mammakläder. Det jag sett hittills har varit tråkigt, tantigt, barnsligt eller särdeles dåligt sytt, så hälften hade varit nog! Känns ju tråkigt om man måste byta stil helt bara för att man är gravid.. Tur att ja har en symaskin så jag eventuellt kan sy om skiten ;)

Appropå fula kläder.. måste upp till H&M en sväng och köpa fler mysbyxor nu! Ha det gott ♥

Kommentarer
Postat av: Mika

Rorchack, du får låna mitt eventuella barns namn om du vill! Snyggast ever alltså!



<3

2010-04-23 @ 16:17:03
Postat av: lilltjockisen

hahah.. mjaa, vet som it..du får nog behålla det själv ;)

2010-04-25 @ 08:52:29
URL: http://coolazandra.blogg.se/
Postat av: Carita/Sagapo

Riktigt kul att läsa din blogg idag. Håller med dig om mammakläder men utbudet är förmodligen ändå bättre idag är på min tid. Haha, det där lät gammalt.

Hoppas ni hittar ett hus som passar er.

Det var iaf kul att se er här i mars. Nu får ni ha det så gott. Kram Carita

2010-04-25 @ 10:16:50
URL: http://sagapo-scrapbooking.blogspot.com/
Postat av: Mika

Tänk va fett närromslåss på skolgården å alla ba: RORCHACK RORCHACK!!

Ungen kommer att äga ;D



Förresten -jag jobbar till 20 på tis, bjussar du på mackor kommer jag på direkten annars fårru dyka upp hos mig :)



Puss och kram <3

2010-04-25 @ 19:00:15
Postat av: mamma

Himla synd för mej - inget gårdshus me trädgård! Tänk där hade jag kunnat sitta och sy i "kilar" i alla dina vanliga byxor så du inte behöver ändra stil! puss o kram

2010-04-30 @ 13:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0