mysfika, sjukfika, födelsedagsfest & asbestkåk

Kan börja med helgen och elins födelsedagskalas. Kom dit runt sjusnåret och det bjöds på smarriga tunnbrödssnittar, frukt & grönt och kex. Detta toppades med Carlsbergs non alcoholic beer - som jag nu för övrigt inte är allt för begeistrad över - samt den eminenta drycken pärondryck med ciderkaraktär. Ungefär till klockan elva stannade vi, detta för att johan skulle upp och jobba kl 07.00 dagen efter + att jag va lite trött :) Elin blev iaf väldigt glad för presenten som va en volumaster från Björn Axén OBH Nordica samt ett värmespray.

Igår åkte jag, barro och saran ut till caféet i Gemla - gemla station - och smuttade på kaffe och fikabröd i timmarna tre. Ungefär :) Efter det bakade jag bullar och cyklade över till mikis me en påse eftersom hon va sjuk. Så då fikade vi såklart lite mer!

Idag har vi varit och kollat på hus nummer tre. Denna gång var det ett 50-tals tegelhus i moheda. Hade inte så jättehöga förväntningar på det innan vi kom dit, och jag kan ju säga att jag har ännu lägre nu.. Huset i sig va väl fint och skulle säkert gå att fixa till. Men det va tyvärr rätt mycket att göra, som inte bara hade med det estetiska att göra:

Rötskador på fönster & balkongdörr, rötskador i takbjälklag, rötskador på balkongen som bedöms som ej användbar, takbeklädnaden i flera utrymmen består av asbest, ventilationskanaler består av asbest samt "takets brukstid närmar sig slutet" var några av felen som hittades på besiktningen. Stod även att huset hade garage och carport, men jag har svårt att se stampat jordgolv och korrugerad plåt på några träreglar gå under namnet garage... rätta mig om jag har fel ;) Vet inte heller var dom fick in garage och carport. Definitionsfrågor tydligen det där, haha.

Så det ser ut som om vi bor kvar här ett tag till :)





Nu tackar jag för mig! Puss & hej

Kommentarer
Postat av: Mickan

Snart börjar sparkarna, mys!=)



Japp, nu är det bar två månader kvar till examen. Känns galet! Lämnade in c-uppsatsen för opponering nästa vecka, skönt!



Ha det så bra! Hoppas vi ses snart=) Kramar

2010-04-13 @ 16:58:32
URL: http://miickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0