vårfrudagen = våffeldagen

Äntligen är den här. Våffeldagen. Som jag har längtat. Till och me längtat så mycke att jag tjuvstartade med att äta våfflor förra veckan :) Grädden är inhandlad, så det är bara sällskapet jag väntar på. Jag och mikis ska träffas på stan om ett tag, för att inhandla en viss present, till en viss person som har kalas på lördag, och sen ska vi hem hit och fika med elin som också kommer. Så det blir våfflor me grädde & sylt tänkte jag :)

Här kommer ett bra recept på våfflor:
50 g smör
2 ägg
7 dl mjölk
6 dl vetemjöl
2 krm salt

Smält smöret. Vispa äggen och tillsätt mjöl samt hälften av mjölken. Vispa den slät och tillsätt resten av mjölken, saltet och smöret. Grädda våfflorna 2-3 minuter! Tips: man kan byta ut lite av mjölken mot grädde, samt lite av vetemjölet mot kornmjöl om man vill att dom ska vara något frasigare, men nyttigare :)

Annars är det fettigt å bra ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0