my sweet lord

Pratade precis me johan som va på väg hem från träningen, och han hade det vackraste besked. Vi lämnade in bilen idag hos en "hobbymekare" i moheda som johans pappa känner, för att försöka göra reparationerna hyfsat billiga. Fick nämligen en tvåa på besiktningen och det va ju inte bara en grej som behövde åtgärdas.

Lyktglaset i fram va trasigt, spindelleden behövde bytas (bara den kostar 1500kr), bromsarna i fram var i obalans (?), bakre bromsarna va rostiga och behövde smörjas för bättre verkan, samt en gummidamask till drivknuten var trasig. Som sagt, inte bara en grej som va paj. I material blev det ungefär 2200kr. Vet ni va karln tog?

3000kr!!
Han ville ha 3000 spänn för att fixa allt, inklusive arbete :) Detta gjorde nog min dag. Efter besiktningen såg jag bara framför mig hur hela besparingen flög sin kos. Men nu...My sweet lord, va glad jag är :)

Karln ska få sig en bukett blommor! Eller kanske lite hembakat!
Och jag kommer att anlita han igen!
Tjohoo ♥

Kommentarer
Postat av: pappsen

sköönt,såna där kontakter e guld värda.Om jag va han skulle hembakt sitta som gjutet.kram-kram

2009-03-17 @ 07:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0