moodboards

Var på inredningskurs i jönköping igår där vi gick igenom lite praktiska grejer om hembesök och färgsättning, samt information om Nordsjös nya grej som kallas moodboards. Det  är en "inspirationskarta" som du kan klistra, måla och samla dina idéer om tapeter, golv och färg på ett enkelt sätt. Tycker faktiskt det verkar rätt smidigt att ha en färdig folder att ge kunderna när jag varit ut på färgsättningar, istället för att göra allt från scratch. Enda nackdelen var kanske att själva pappret var ganska glatt, så skriver man i den finns risk för viss utsmetning...

Efter kursen passade vi på att springa in på ikea, där jag inhandlade lite smått & gott. Nya kuddar, ljus, mattor och en ny tvättkorg. Fint som snus :) Och imorgon är jag ledig, så äntligen kanske jag får upp nya gardiner!

Apropå färgsättningar, så måste jag nog ta en sväng förbi Sandå måleris nya kontor  också, som jag har färgsatt. Vill nämligen fota bygget innan det är klart, för att få lite sköna före-och-efter-bilder!



Kommentarer
Postat av: Hildur

Var också på moodboards-utbildningen i Jönköping. Fast dagen efter dig. :-)

2009-03-26 @ 20:27:38
URL: http://fixaodona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0