ingen besiktning men däremot en nyckelring

nä, det blev ingen besiktning igår. Kom dit runt 10.30 och det stod säkert 20 bilar och väntade, så jag tackade för mig och körde därifrån. Tänkte att det kanske är mindre kö nån annan dag. Eller så inte. Åkte tyvärr och handlade på citygross istället, vilket jag i efterhand ångrade lite. I entrén brukar det alltid stå försäljare som säljer en massa saker, typ mobiler å sånt, och jag brukar låtsas att jag inte ens ser dom när jag går förbi, för att ja vet att jag köper allt dom har att sälja. Igår var inget undantag. Jag ignorerade karln när jag gled genom entrédörrarna och målmedvetet gick mot svängdörrarna in i butiken. "vill du ha en nyckelring?" frågade han. Jag blev helt till mig, eftersom jag tänkte att jag fick nåt gratis. "Jo, det kan jag väl ta!" Förbannat också, sen ska karln skriva ner att jag får en nyckelring, eftersom det är en sån här om-man-tappar-bort-nycklarna-nyckelring-så-ska-den-lämnas-till-polisen eller nåt sånt. Så då får man ju bita i det sura och snällt säga sitt namn, personnr, adress å sånt. Men det skulle inte kosta nåt i alla fall. Första halvåret. Sen skulle det kosta 50 spänn/år, fast det va frivilligt. Typiskt mig, bara för att jag trodde man skulle får en schyrre nyckelring :)

Jaja, det va jag i ett av mina svaga ögonblick.
Död åt de usla trick alla försäljare kör med, hähä.

Kommentarer
Postat av: pappsen

Ingenting e gratis,det vet ju vi som e försäljare,eller hur?Men jag går åxå på såna grejer ibland,bara för att DE E GRATIS,/kram-kram

2009-03-19 @ 10:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0