det blir inte alltid som man tänkt sig

I helgen har det vankats jobb, bröllop, altanrengöring och födelsedagsfest. Efter jobbet i lördags var det dags för kollegan Ida att gifta sig med sin Alexander med jehova som vittne. Dom är nämligen vittnen och såklart hade jag mina förutfattade meningar eftersom jag inte på något vis är religiös och fattar vitsen med varken religion eller giftermål. Jag trodde jag skulle få se en massa fanatiska vittnen, men fick istället se en väldigt fin ceremoni. Kanske lite stel med tanke på att den hölls i en ganska steril lokal och inte som man är van vid, i en kyrka. Ida var naturligtvis helt förtjusande i en vit enkel klänning med ett lätt släp och rosa fina blommor i en vacker håruppsättning. Hoppas dom får en härlig bröllopsresa till turkiet nu när dom äntligen får vara själva :-)



Efter bröllopet var det dags för elins födelsedagskalas, tösen fyllde 25 i torsdags och det måste såklart firas! Kände mig dock inte helt på topp, så det blev väldigt lugnt och städat innan jag och mannen cyklade hem runt tolv-snåret (som vanligt). Hade däremot väldigt trevligt och åt nog en halv tårta själv tror jag :-)


Och tårtan kändes fortfarande av igår när vi skulle rengöra johans föräldrars altan. Vågen hade av nån konstig anledning ökat siffrorna med nåt kilo igen, haha. Och idag känns altanskurningen helt klart av. Helt lam i armarna efter all skrubbning, men fint blir det. Nu är det bara oljan kvar innan den är klar. Restaureringen är nämligen vår present till johans mamma som fyller år i veckan, och kommer hem från egypten på fredag! Blir kul å höra om dom ser nån skillnad :-)

Nu blir det dusch, innan jobb ♥

Kommentarer
Postat av: Mika

Bra skit babe! :) Jag gillar med tårta!!

2009-04-20 @ 10:20:03
URL: http://annamika.blogg.se/
Postat av: Jennie

Vad mysigt med bröllop :) Kärlek är ju fint oavsett om man är religiös eller ej.

Du förresten, känn dig utmanad!

2009-04-20 @ 19:02:08
URL: http://skattkistan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0