Bye Bye Birdie

Då vare måndag igen... helgen blev lugn som förutspått. Va hos elin på fredan, men jag o mikis åkte hem rätt tidigt då vi var sega, plus att ja va så förkyld och skulle upp å jobba på lördan. Lördan blev de alltså jobb till två, sen for ja å mikis å pantade burkar och handlade. Kom hem runt fyra, och började tok-städa. Var verkligen i ett stort behov av dammsugning, diskning, dammtorkning mm. Skönt att hinna göra bort lite innan jag skulle till annica o tobbe!

Ja just ja... fan så typiskt... Precis när ja var klar, allt glänste och ja precis skulle fara, hörde ja värsta smällen i dörren, och tänkte att de va bernie (nytt smeknamn på katten) som hoppade in i den för att han ville in. Öppnade dörrn och får se en jävla matta av fågelfjädrar utanför. Trodde ja skulle smälla av. Plus att fågeljäkeln fortfarande levde och blev jagad av katten överallt. Får tag i fågeln, som är helt kal på ryggen och riktigt sliten. Vet it va ja ska göra, men bestämmer mig för att ja måste döda han. Och hur lätt är de då? Hur fan dödar man en fågel på minsta smärtsamma sätt? Tar iaf tag om honom och försöker knäcka nacken, men det gååår ju it... han fortsätter ju att leva. Börjar grina å får halvpanik, provar igen, men det funkade inte andra gången heller... så ja lägger han i soptunnan när han fortfarande andas.. Fan va hemskt alltså! Säger iaf förlåt och går tårögd därifrån. Kunde ju it göra nåt mer :(

Dammsög upp alla fjädrar och åkte till tobbe o annica... skulle käka tacos, kolla på film och knapra karra me dom. Blev iaf trevligt, trots min incident... och de va precis va ja behövde. Lugnt å stilla :) Åkte hem runt halv tolv, plockade upp johan som varit hos nån polare å kollat på fotboll, och sov som en stock!

Igår blev det också lugna puckar. Vi åkte ut till norremark och tog en låång skogspromme, åkte hem å käkade lunch, hängde här en stund och sen åkte vi till johan för kvällspromme, kakor, bastu och varma mackor :)

Idag är jag egentligen sjuk, men ja tror ja ska fara till TMS en sväng ändå. Vaknade me sprängande huvudvärk, rinnande näsa och hostningar, så ja tänkte att ja skulle va sjuk för en gångs skull... men det är it så lätt. Känns som att ja har lite grejer att göra, så ja drar nog dit efter lunch iaf.

O&O

Kommentarer
Postat av: pappsen

de taskigaste var ju att du tog kattens leksak,han skulle ha fixat allt,inklusive fjädrarna/kram-kram

2007-10-22 @ 17:25:52
Postat av: zz

hehe.. jo de ä ju sant, övervägde alternativet en stund, men de kändes ju som taskit mot fågeln..

2007-10-22 @ 20:19:10
Postat av: MjukisBusis

Call me next time :) Imma take care of the bird, word! Peace out, Babe! Puss

2007-10-22 @ 20:19:59
Postat av: Mickan

Namen stackars pippin! Så det var ni som festade i bastun i söndags, Pontus och jag tyckte allt att det luktade öl! Haha nädå, men öl luktade det=P

2007-10-22 @ 23:43:06
URL: http://miickan.blogg.se
Postat av: zz

haha..tyvärr, inga öl blev det..synd :)
Va synd att ja inte visste att du va i stan förresten.. då hade vi ju kunnat komma över å sagt hej juh... jaja, nästa gång kanske :)

2007-10-23 @ 07:22:22
Postat av: Mickan

Du att propplösare tänker inte jag köpa, då kommer jag förmodligen hälla det i spisen istället, sånt där kan inte jag=P Haha, jag får slänga iväg ett mess nästa gång=) Jag brukar ju se din bil på parkeringen när jag är hos P.. Får bli nästa gång=)

2007-10-24 @ 12:58:43
URL: http://miickan.blogg.se
Postat av: zz

jaa de tycker ja du ska göra :)
jo, är det så det ligger till, får du nog be pappsen om hjälp me avloppet, hehe

2007-10-24 @ 19:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0