I couldn't help but wonder...

Fick ett roligt mail igår av en kollega, där upphovsmannen (eller kvinnan?) reflekterat över kvinnors språk jämfört med mäns... och visst, det fick mig att skratta (som fömodligen var tanken) men också fundera på om det verkligen är så enkelt... Vet att det var  tänkt som ett skämt, men det måste ju ligga nån typ av sanning i det tycker man :)

Kvinnors språk i vardagen
1. Ja = Nej                                                                         
2. Nej = Ja                                                                                                        
3. Kanske = Nej                                                                                               
4. Vi behöver = Jag vill ha
5. Jag är lessen, men... = Du kommer att få ångra dehär
6. Vi behöver prata... = Nu har du ställt till det
7. Ok, gör som du vill = Passa dig jävligt noga
8. Jag är inte alls arg = Klart jag är arg din idiot
9. Vad du är uppvaktande ikväll = Tänker du bara på sex?

Mäns språk i vardagen
1. Jag är hungrig = Jag är hungrig
1. Jag är sömnig = Jag är sömnig
2. Snygg klänning = Snygg urringning
3. Jag älskar dig = Jag vill pöka nu
4. Jag har tråkigt = Vill du pöka me mig?
5. Ska vi dansa? = Vill du pöka me mig?
6. Kan jag ringa dig nån gång? = Vill du pöka me mig?
7. Ska vi gå på bio nån gång? = Vill du pöka me mig?
8. Får jag bjuda dig på middag? = Vill du pöka me mig?
9. Dom skorna passar inte till dräkten = Jag är bög

Hur en man kan imponera på en kvinna
Ge henna vin, överraska henne, ring henne, ge komplimanger, krama henne, ta ut henne på restaurang, håll om henne, gå ut och handla med henne, le åt henne, skratta med henne, gråt med henne, ge henne smycken, kela med henne, köp blommor, håll hennes hand, skriv kärleksbrev till henne, lyssna på henne, åk till månen och tillbaka för henne.

Hur en kvinna kan imponera på en man
Kom naken, ta med dig en kall öl

Är det så enkelt alltså?
För att förstå hur vi tjejer tänker och fungerar är ju denna text superb, men jag hoppas att det inte är sååå enkelt att tyda en kille! En kall öl å lite hud liksom?!!
Såå, killar... feel free to comment!

Kommentarer
Postat av: Mickan

haha jag fick också det mejlet och det skrämmande är att det mesta stämmer ju faktiskt=P framförallt kvinnors språk i vardagen. och grejen är att männen, iallafall vissa, verkligen tror att man menar det man säger även om man säger det ironiskt=) vi kvinnor måste fanimej vara jävligt knepiga ändå.. =)

2007-11-13 @ 20:33:26
URL: http://miickan.blogg.se
Postat av: z

ja precis... varför säger inte vi som killarna, vad vi verkligen menar? inte konstit dom aldrig förstått oss :) Fast bästa läromedlet för att veta hur vi funkar är nog ändå sex and the city.. där får dom allt, haha!

2007-11-13 @ 22:22:11
Postat av: Mjukis

men jag gillar ju när erik kommer med en kall öl naken -gärna med en cheese iofs... fan jag gillar det där... raka puckar du vet ;) hehe..

2007-11-14 @ 20:09:41
Postat av: z

hahaha.. jaa DET vore ju toppen om dom gjorde, men nu äre ju DU som är tjej och ska komma naken me en kall bira för att impa på HAN tydligen ;)

2007-11-14 @ 22:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0