Go ahead, make my day!!

Vaknade me huvudvärk och hungrig som fan. Donade å fixade lite på morronen, åt frulle å slängde på mig kläder för att fara till TMS. Sista dagen där idag så ja tänkte bara stanna nån timme. Kände att humöret va lägre än vanligt, gick ut till bilen. Då kommer de nån korpulent jugge i hyrbuss å parkerar framför mig, går ut och pekar å grymtar nåt.

JAG: Va sa du?

HAN: Do parkerar dålit ey.

JAG: Vadårå?

HAN: Står nära svängen där. Inte bra.

JAG: Hm, så synd

Känner mig som en hormonstinn 13-åring som säger "men du då" som svar på en kass förolämpning, istället för att ha ett bra argument för att jag parkerat som jag gjort. Men orkar inte. Sätter mig i bilen, ser den korpulente juggen gå in i huset me nåt paket. Startar bilen, backar bak å kör förbi hyrbussen där juggens fruga sitter. Skakar på huvet å stirrar ner henne. iiiiiiii...känner ilskan som ändå börjar bubbla upp. Kunde dagen börjat bättre?

Väl på TMS kändes det lugnare, gjorde det ja skulle å åkte hem för att storstäda å dra fram julpyntet. Vet att det är nåra dar för tidigt, men ja hinner inte i helgen, så idag va ju perfa. Alltså städat, diskat, pyntat å tvättat lite. Börjar bli hungrig runt halv fem, får tillbaks mitt pissiga humör, pratar lite me johan på msn, som också verkar va på lite krasst humör, så vi pratar inte så länge.
Du va också hungrig va? Haha..

Nåväl, åkte iväg till willys å handlade lite ingredienser till mina saffransbullar, åker hem å käkar. Blir på bättre humör å sätter glad i hågen igång me att baka. Ska hälla i mjölet, och får se små kryp i påsen. Igen. Tappar humöret igen å drar ner till coop å köper nytt mjöl. Va fan är det för ena kryp? Andra gången jag köper nytt mjöl nu.

Medan jag blandar ihop allt, känner jag ilskan komma tillbaka. Jag kan fan inte bo här nå mer nu! Hittar kryp efter kryp, spindlar, det är fuktigt, dålig luft, jag är trött hela tiden, huvudvärk och en massa andra saker. Dags att fixa nytt place alltså. Nån gång.

Nä, hejn går it... Nu måste jag få i mig socker, så ja blir glad igen!
Hej

Kommentarer
Postat av: http://fuckyouto.blogg.se

Mjölbaggar... typiskt. Fantastiskt kul läsning. Känner igen mig skrämmande mycket

2007-11-29 @ 19:30:04
URL: http://fuckyouto.blogg.se
Postat av: barret

Do parkerar dolit ey? hahaha! Låter som en käs dag, stackars zed.. Pussokram

2007-12-01 @ 10:31:53
Postat av: z

mm, va verkligen en pissdag.. tur att det vänder rätt fort för mig :) puss

2007-12-01 @ 14:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0