The Soundtrack Of Our Lives

Jahapp, då vare dags att rapportera om helgen. I fredags efter skolan blev det hem å slänga i sig lite mat, göra mig klar å sen sticka till moheda å plocka upp johan. Sen bar det iväg mot Orust och konserten. Spöregn, mycke trafik och felkörning gjorde att vi runt 18.00 var framme i uddevalla för ett pitstop hos tjäder å carro. Bensträckare runt kvarteret, klädbyte och uppfräschning och sen in i bilen igen. Tackar för övrigt så mycket för gästfriheten.. synd att det blev så kort :)

Väl framme på Orust och Slussens Pensionat bjöds det på pepparkakor och glögg och vi hittade vårt bord. Sen blev det nån röra på kavring, förrätt, varmrätt och efterrätt innan dom äntligen intog scenen runt 22. I fyra timmar levererade dom låt efter låt. Tajt, med glädje och passion. Kändes tungt att behöva sätta sig i bilen för att köra tillbaks till växjö, när jag hade kunnat stå där hela natten. Spelningen är i särklass den bästa jag varit på, dels för att dom va så enormt bra, men också för att det blev så intimt att sitta där bland dom. Overkligt på nåt sätt. Kan nog egentligen bara beskriva kvällen, spelningen och bandet med ett ord: Magiskt.


Kommentarer
Postat av: Mjukis

va myyyspyys det ser ut :D hoppas att ni hade roligt. OCh jag har glömt att fråga det viktigaste; vad åt ni? puss fråm Melikefood

2007-12-12 @ 08:48:29
URL: http://annamika.blogg.se
Postat av: barro

Oj, spelade dom i fyra timmar? Ser riktigt mysigt ut..
Jag träffade sångaren i bandet i västervik för några år sen. Jag stod efter en winnerbäckkonsert och väntade på lasse (autograf-skrivande) när han plötsligt dyker upp, full som en kastrull, utan tröja och undrar om jag vill ha hans autograf. Eh..neej! svarade jag. Insåg sen vem jag just träffat, jag fattade inte först - trodde han var ngt uteliggarfyllo, hahaha! Men bra musik gör dom allt!
Ang fikan, vi kan väl se när de andra har tid på torsdag och så höras av? Ringer dig i början på nästa vecka.
Ang cardinal-jobbet: jag vill ha ett nytt jobb (ett helt annat)
men om jag ska fortsätta servera gör jag det helst där jag är nu.
Långt inlägg :) Puss

2007-12-12 @ 14:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0