Med handen i kakburken

Var på väg hem från mjukis ikväll efter att ha avnjutit nåra avsnitt satc och säsongsstarten av entourage, när jag hör någon skrika å banka vid bäckaslövsskolan, och kollar dit. Låter som att nån håller på sparka in rutor eller nåt så ja ringer min wingman mjukis å frågar ifall skolan heter så, för att sedan ringa polizei. Under tiden jag pratar me polisen ser och hör jag personen sparka sönder rutorna högst upp på byggnaden och går in. Väntar på att första patrullen ska komma å guidar sen dom till rätt position.

Berättar att det bara är en person och att han är inne i skolan. Sen smygspringer jag för att lura bakom hörnet med poliserna, tills personen ska komma ner för brandtrappan igen. Försöker naturligtvis lätta upp stämningen me ett skämt om att han kanske vill åt resultaten till nån tenta, eller nåt sånt nördigt...(vi skämtar alltid i vår familj när nåt är jobbigt.. för dom som inte känner mig). Men polisen skrattar iaf.. tror nog att dom tyckte de va kul me lite action såhär på en onsdagskväll. Snart vimlar det iaf av poliser, både diskreta och indiskreta.. några lägger tegelstenen på gasen å halvt om halvt burnar runt kvarteret. Tankarna för mig osökt till Kopps. Tragikomiskt på nåt sätt.

Står iaf på steak-out bakom hörnet när polisen ser att killen är på väg ner. De väntar in rätt ögonblick och sen springer de fram å haffar honom. Ficklampor fladdrar, killen skriker, polisen skriker, jag står helt solo å väntar. Sen springer en mot mig å skriker "polis - rör dig inte" till mig där jag står å trycker i hörnet. Viskar "nej, nej.. de va ju jag som ringde er.. vet ju it vars ja ska stå om dom går förbi här me killen. Vill ju it att han ska se mig ju". Så polisen för mig en bit bort. Nice move there. Ser hur dom går iväg me killen och sen lämnar jag mina uppgifter och vittnesmål. Tackar för mig och går hem. Stabilt. Another one bites the dust!

Mycket händelserik och känsloladdad dag för övrigt, av diverse blandad karaktär.
Nu äre kväller som gäller. Gonatt.



Kommentarer
Postat av: Mjukis

HAHAHAHHAHAHHAHHAH best I evvah heard, girl! U gooo! Sexigt med polizei, right ;) Å GRATTIS!!!! Puss Love

2007-12-13 @ 06:43:06
URL: http://annamika.blogg.se
Postat av: Elus

Fan hade det varit jag som såg tjuven hade jag kissat på mig och sprungit...hhahaa. Duktig flikka är du! Puss

2007-12-13 @ 13:10:15
URL: http://elus.blogg.se
Postat av: barret

Haha, onsdagsaction på Söder foo shoo.. Värsta ghettot! :) KUL läsning och säkert en superkick för dig! Puss

2007-12-13 @ 14:51:21
Postat av: z

haha, jo de kändes lite overkligt när jag stog där. Blev mer rädd när ja kom hem sen.. men skönt att man gjort bort årets goda gärning iaf :)

2007-12-13 @ 15:26:47
Postat av: Mickan

Haha tur att han trodde på dig! Då kan ju vem som helst säga att det var de som larmade=P Men tur för dig! =D Sjukt ju, sånt händer i varje onsdag va? =)

2007-12-14 @ 15:57:23
URL: http://miickan.blogg.se
Postat av: Jennie

OJ, inte visste jag att det hände såna spännande grejor på söder :)

Kram!

2009-12-16 @ 13:48:59
URL: http://skattkistan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0