Arbeit macht frei...?

Så säger dom ja... men tyvärr äre ju inte så. Har jobbat massor, eller så mycket jag bara kan på striddes för att tjäna lite extra, men så kan ju inte löne-tanten i malmö sköta sitt jobb. Jag tänkte ju att ju mer ja jobbar, desto mer pickadoller har jag att röra mig med, vilket leder till större frihet vad gäller mina inköp. Men eftersom hon inte kan skilja på 30 timmar och 9, inte drar skatt eller ger mig för OBn, så blir friheten rätt begränsad!

Orkar inte ringa å tjata varenda dag för att få ut min lön, eller behöva gå igenom ett halvårs arbetstid, när sånt bara ska funka. Nästa sommar kommer ju rest-skatten som ett tungt brev på posten. Wunderbar.

Jaja, nu äre iväg å jobba lite mer. Helgen ledig = Soundtrack of our lives på Slussens Pensionat me johan imorrn, personalfest me striddes på Evedal på lördag, söndag hemma i soffan?

Skönt!



Kommentarer
Postat av: lovingnurse

vad äter du helst? kött eller fisk? :)

2007-12-06 @ 13:17:09
URL: http://lovingnurse.blogg.se
Postat av: Mjukis

babe! det ordnar sig. vi löser detta. och blir det ett skeijtatungt brev så rånar vi banken eyy! Pusss

2007-12-06 @ 13:55:14
URL: http://annamika.blogg.se
Postat av: Anonym

hahaa.. jo vi får nog göra de :) Närå, pratade me tanten idag så hon skulle fixa till'et. Skönt skönt!
Lycka till ikveel nu, stumpan! puss

-Jag äter nog helst kött..tackar som frågar :)

2007-12-06 @ 18:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0